mandag 24. mai 2010

Trasi ska d væra!

Etter noen dager med sykdom i kroppen, bestemte jeg meg, at jeg bare måtte utpå en liten tur.
Dro ut i halv ellve tia, og kjørte ned mot Langodden.
Etter ca en halvtime fisking, fikk jeg en villfisk på 59cm og 2,1kg.
Fisken var feilkroket på undersiden av hode, så den gjorde god motstand der ute.
Snudde for å kjøre over strekket der jeg fikk fisken, da skjedde noe kjipe greier...
Kjølelampa lyste, og hylte bare værre. Gløtta bak båten, og observerte at det nesten ikke kom vann ut av kjøleanlegget. Her var det bare en ting å gjøre, stoppe båten og la den kjøle seg ned.
Etter ca 20 minutter nedkjøling, forsøkte jeg på ny og kjøre innover i fjorden, men etter få minutter begynte kjølelampa og ule igjen...
Så da bare en utvei, og det var å ringe på Rauma (redningsskøyta).
Rauma dukket etterhvert opp, og tre hyggelige karer hjalp til med å slepte Berserk inn til båthavna. I slike stunder setter man pris på den hjelpa redningsskjøyta gir.
På tur inn, klarte utrolig nok en liten båt og krysse mellom Berserk og Rauma. Det er for meg en prestasjon uten sidestykke å klare og passere mellom et slikt slep, og bare pur flaks at dem redda motoren fra slepetauet. I siste brøkdel av sekund fikk dem dratt opp motoren, så den så vidt gikk klar slepetauet... Og alle fire snellene på sprøtta ula som om det var selveste sjøormen som hadde gått på.
Ja ja.. Slik kan det gå når en ikke har med seg hodet! En lærepenge dem sikkert vil huske. Regner med dem viser hensyn og styrer vekk ifra redningsskøyta nesta gang den kommer i god fart.  ;-)
Når jeg startet opp båten etter slepet, var plutselig alt som normalt igjen. Vannet fosset ut av kjøleanlegget, og kjølesystemet virket helt perfekt. Håper dette vedvarer... Jeg mistenker at det var ett eller anna drit i vatnet som ha stengt for enten vannintaket, eller satt seg fast i impelleren. Håper i allefall det...

I kveld blir det fiskefri, for å lade opp til i morgen kveld, for da ska je pina dø meg tenkt å fiske i mer enn en time...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar